Georganiseerd met steun van de Australia Council for the Arts, het Amsterdams Fonds voor de Kunst en Milani Gallery, en in samenwerking met het Hip Hop Huis Rotterdam en de University of Colour Amsterdam.
artikel

De titel van de tentoonstelling L’enfer, c’est les autres (De hel, dat zijn de anderen) is ontleend aan een uitspraak uit het toneelstuk Huis clos (Met gesloten deuren) van de Franse filosoof Jean-Paul Sartre.
artikel

Voor ‘Informaliteit’ zijn de schoonmakers gevraagd notities aan te leveren over hun werk – analoog aan de huishoudelijke memo’s op koelkasten en aanrechten die vaak de enige vorm van communicatie zijn tussen hen en hun bazen.
artikel

Men kan dit fenomeen aanklagen, maar Martens meent dat juist in een radicale aanvaarding van de voorwaarden en consequenties van de productie van kunst het potentieel huist om een krachtiger mandaat voor kritische kunst te smeden.
artikel

Men kan dit fenomeen aanklagen, maar Martens meent dat juist in een radicale aanvaarding van de voorwaarden en consequenties van de productie van kunst het potentieel huist om een krachtiger mandaat voor kritische kunst te smeden.
artikel

Zij toont een sculpturale installatie van gevonden huiselijke voorwerpen en brokstukken van gebouwen, die met elkaar verbonden zijn door organisch ogende keramische onderdelen, vaak gemodelleerd naar (delen van) het menselijk lichaam.
artikel

Sinds de oprichting van het Stedelijk Museum Bureau Amsterdam in 1993 zijn Mevis & Van Deursen de vaste vormgevers van de projectruimte, zo zijn zij onder andere verantwoordelijk voor de huisstijl en de vormgeving van verschillende boeken.
artikel

De riante, boordevolle kamers, waar menig economisch vluchteling van droomt, staan in schril contrast met de werkelijke huisvestingssituatie van asielzoekers (eerder maakte Birbeck een fotoverslag van een asielzoekende familie in Utrecht).
artikel

SMBA richt zich op hedendaagse kunst in de Amsterdamse context en creëert daarvoor een internationaal podium door middel van tentoonstellingen, lezingen en debatten, publicaties, residencies en verschillende projecten in eigen huis en op locatie.
artikel

In Locating the Producers onderzoekt Paul O'Neill, aan de hand van enkele casestudies, waaronder Beyond in Leidsche Rijn/Utrecht en Het Blauwe Huis van Jeanne van Heeswijk op IJburg/Amsterdam, hoe duurzamere en meer gewortelde kunstprojecten in het publieke domein tot stand kunnen komen.
artikel

« Vorige 10Volgende 3 »

Woordenboek